Кон’юнктивіт: вчені назвали причину захворювання

07 января 2019 463

Відомо, що препарат дупіксент допомагає контролювати атопічний дерматит – дуже поширене хронічне захворювання шкіри, яке уражає дорослих, дітей та немовлят. Проте, механізм дії цього засобу може зробити очі пацієнта уразливими до запалення кон'юнктиви, вважають дослідники.

Доктор медичних наук, кандидат наук в Університеті Утрехта в Нідерландах Дафна Баккер, провела з колегами біопсію кон'юнктиви у шести пацієнтів, у яких діагностували запалення ока після прийому препарату від атопічного дерматиту. Спеціалісти запевнили, що дупіксент є дуже ефективним препаратом для лікування атопічного дерматиту, але він може викликати проблеми з очима у пацієнтів, пише medpagetoday.com.

«Близько 37% з 105 наших пацієнтів мали запалення кон'юнктиви. У деяких випадках була порушена і рогівка, і у цих пацієнтів ми були змушені припинити лікування цим засобом», - сказала лікар.

Запалення, ймовірно, відбувається через нестачу келихоподібних клітин епітелію, які відповідальні за утворення слизу для стабільності слізної плівки.

«Таким чином, наша гіпотеза полягає в тому, що через зменшення кількості келихоподібних клітин, слізна плівка спершу працює нестабільно, а потім починається запальний процес. Запалення, проходить, коли припиняється лікування», - говорить Дафна Баккер.

Метью Весели, доктор медичних наук, інструктор з дерматології в Медичному факультеті Єльського університету в Нью-Хейвені, штат Коннектикут, так прокоментував наукові висновки: “Кон'юнктивіт від препарату може виникнути як мінімум в 10% випадків. У більшості випадків запалення не є серйозним. Поки ми думаємо, що кон'юнктивіт пов'язаний з препаратом, але деякі дослідники припускають, що він частіше зустрічається у людей з важким дерматитом повік або екземою навколо очей. Ще точно не визначено, в який підгрупі пацієнтів розвивається кон'юнктивіт”.

Також читайте на порталі: Аналіз крові, який може врятувати мільйони людей від втрати зору

Автор:Ірина Околович